Naast gratis kortingscodes kun je een kortingscode ook aanschaffen in de vorm van een waardebon. Ook is het mogelijk om deel te nemen aan bijvoorbeeld een online enquête. Als tegenprestatie krijg je dan een kortingscode of iets dergelijks. Ook zijn er inmiddels meerdere websites die de actieve actiecodes verzamelen. Besteljekorting.nl is zo'n kortingscode portaal. Hier kun je op zoekterm of categorie zoeken naar kortingscodes die op dat moment actief zijn. Zodra je een geschikte code gevonden hebt kun je deze kopiëren en invullen gedurende het bestelproces bij de desbetreffende webpagina.
Kortingscodes zijn al jarenlang populair in landen als Engeland en de Verenigde Staten. Pas in de laatste jaren zijn de Nederlandse en Belgische consument zich bewust geworden van kortingscodes. Dit is wegens de websites die voorzien zijn van grote hoeveelheden kortingscodes. Op deze manieren komen kortingscodes ook veel prominenter onder de aandacht bij de consument. Ook het zoekverkeer naar kortingscodes in zoekmachines als Google en Yahoo! is mede hierdoor sterk toegenomen.
Naast het bieden van een korting voor de consument heeft een kortingscode nog een ander doel. Wanneer je namelijk gebruik maakt van een code creëer je extra exposure voor een website en kan er meer omzet mee gemaakt worden. Daarnaast kunnen ook de effecten van off- en online campagnes gemeten worden door een kortingscode in te zetten in combinatie met een actie.
Terug naar Geld besparen